Smoki

Galerie i Aktualności
Zobacz galerie i aktualności związane z grupą Twojego Dziecka.

4- latki

sala 12

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień
gr. „Smoki”,4-latki

Tydzień I: „PRACA ROLNIKA”
„Poznajemy rolnika”
„U dziadka na farmie”
„Zbieramy wiejskie jaja”
„Siejemy owies”
„Kto zostawił ślady”

Dziecko:
• dokładnie myje i wyciera dłonie;
• słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;
• reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy;
• słucha z uwagą wiersza i odpowiada na pytania N.;
• wypowiada się na zadany temat;
• bierze udział w zabawach ruchowych, wykonuje polecenia N., reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne, naśladuje ruchy, przestrzega zasad zabaw i gier ruchowych;
• ilustruje ruchem treść wiersza;
• wypowiada się na zadany temat;
• Zapoznaje się z pracą rolnika,
• Utrwala nazwy zwierząt wiejskich

“Na wsi”
W. Karska

Dzisiaj na wieś wyruszamy,
gospodarstwo pozwiedzamy.
Kosiarką trawę kosić będziemy,
sianko koniom zaniesiemy.
Ziarna kurkom sypnę także,
i pomieszam paszę w wiadrze.
Posieję do ziemi nasionka,
delikatnie pogłaskam osiołka.
Budkę dla ptaków z drewna zbuduję,
warzyw z pola popróbuję.

PIOSENKA
I. Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki,
i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek,
i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul –
podwórkowy chór.

II. Koń kasztanek w stajni
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

III. A tu są króliki:
i duże, i małe,
łaciate i szare,
i czarne, i białe.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

Tydzień II: „WIOSENNE INSPIRACJE”
„Chomik szuka wiosny”
„Co robimy wiosną”
„Zdrowie na wiosnę”
„Kolory wiosny i tropiciele w ogrodzie”
„Zabawy z kolorami wiosny”

Dziecko:

• słucha z uwagą wiersza i odpowiada na pytania;
• reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy i słowny;
• słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;
• wykonuje ilustrację do treści wiersza;
• podejmuje próby samodzielnego założenia i zdjęcia odzieży wierzchniej;
• reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy;
• wie, że należy ubierać się stosownie do warunków atmosferycznych występujących o danej porze roku,
• kształtuje prawidłowe nawyki higieniczne i zachowania prozdrowotne
• umie budować zdania na podstawie ilustracji
• Obserwuje piękno budzącej się do życia przyrody
• Zapoznaje się z wiosennymi kwiatami
• Utrwala cechy pory roku
• Kształtuje nawyk czytania i szanowania książek

“Piękna wiosna”
W. Karska

Słonko rano wcześnie wstaje przeciągamy się
promyczkami budzi nas.
Słychać jak śpiewają ptaki,
czuć wszędzie pachnące kwiatki.
Wietrzyk szumi delikatnie,
czasem deszcz wiosenny spadnie.
Maszeruje robak z mrówką,
poruszają swoją główką. k
Piękna nasza Ziemia cała,
bo wiosenka już nastała.

PIOSENKA „Witaminki, witaminki”

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Bo zjadamy witaminki.

Tydzień III: „WIELKANOC”
„Świąteczne tradycje”
„Wielkanocne symbole”
„Na stoliku i w koszyku”
„Zajączek i kurczaczek”
„Zabawy z pisankami”

Dziecko:

• słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;
• słucha z uwagą wiersza i odpowiada na pytania N.;
• obserwuje przyrodę;
• wykonuje sekwencje ruchowe;
• wykonuje pracę plastyczną;
• bierze udział w zabawach ruchowych, wykonuje polecenia N., reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne, naśladuje ruchy, przestrzega zasad zabaw i gier ruchowych;
• rozwiązuje zagadkę słowną;
• Poznaje tradycję Świąt Wielkanocnych
• Wzbogaca wiadomości na temat Wielkanocy

“Świąteczne symbole”
W. Karska
Żółte kurczaczki na stoliczku mamy,
pisanki w dwóch kolorach: czerwonym i białym.
Szklane zajączki jak prawdziwe wyglądają,
dobrze, że po domu nam nie kicają.
Koszyk bukszpanem udekorowany,
zawsze serwetką jest przykrywany.

PIOSENKA „Święta Wielkanocne”

Na świątecznym stole, pisanek bez liku,
koszyk ze Święconką, bazie w wazoniku

Święta Wielkanocne, pachnące kwiatami.
Z jajkiem i z Zającem, święta z tradycjami.

Pachnie żur z kiełbaską, wędzone szyneczki.
Czekają na gości, mazurki, babeczki.

Święta Wielkanocne, pachnące kwiatami.
Z jajkiem i z Zającem, święta z tradycjami.

Sałatkami z chrzanem zastawione stoły.
Cukrowy baranek przy palemkach stoi

Tydzień II: „DBAMY O NASZĄ PLANETĘ”
„Dzień Ziemi”
„W lesie i oceanie”
„Przyjaciele przyrody”
„Szczęśliwa Ziemia”
„Dzieci segregują śmieci”

Dziecko:
• słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;
• słucha z uwagą wiersza i odpowiada na pytania N.;
• obserwuje przyrodę;
• wykonuje sekwencje ruchowe;
• wykonuje pracę plastyczną;
• bierze udział w zabawach ruchowych, wykonuje polecenia N., reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne, naśladuje ruchy, przestrzega zasad zabaw i gier ruchowych;
• rozwiązuje zagadkę słowną;
• Zapoznaje się z wyglądem Ziemi, obszarów lądowych i wodnych
• Zapoznaje się z różnymi środowiskami przyrodniczym
• Poszerza wiedzę na temat ochrony środowiska

„Co to jest przyroda?”
Danuta Gellnerowa

To drzewa i kwiaty,
i liście, i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz.
Ptak rozśpiewany,
gadające świerszcze.
Powiedzcie, proszę,
co jeszcze, co jeszcze.
Szanuj przyrodę,
kochaj przyrodę.
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody.
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło,
będzie zielono

PIOSENKA
EduKredka „ Ziemia zielona”
Ziemia zielona, na której żyjemy.
to skarb jest największy w całym kosmosie.
Bo daje nam wodę, owoce najsłodsze
i pyszne warzywa i kwiaty pachnące.

Jest wiatrem i deszczem,
górami i morzem,
jest piachem pustyni,
i trawą w ogrodzie.
Jest tobą mną!
Przyroda wszystkim wokół jest!

ref:
Pokaż kolegom, siostrze i bratu
jak można zadbać o naszą planetę:
rower zamiast auta, wyłączaj światła
oszczędzaj wodę i segreguj śmieci.

Powiedz swojej mamie:
Od dzisiaj dbam o Ziemię!
powiedz swemu tacie:
Od dzisiaj dbam o Ziemię!

Ziemia wola dziś o pomoc.
Potrzebuje deszczu słońca, tlenu
Ale też i nas!

Twój pokój, czy szkoła, plac zabaw, góry,
czy stoisz na plaży, czy pofruniesz w chmury.
Gdziekolwiek znajdziesz się na calutkim świecie
I tak będziesz w domu na swojej planecie.

Więc szanuj przyrodę,
dbaj o naturę,
bądź bohaterem,
to nic nie kosztuje!
Od Ciebie zależy jak Ziemia się poczuje!

ref:
Pokaż kolegom, siostrze i bratu
jak można zadbać o naszą planetę:
rower zamiast auta, wyłączaj światła
oszczędzaj wodę i segreguj śmieci.

Powiedz swojej mamie:
Od dzisiaj dbam o Ziemię!
powiedz swemu tacie:
Od dzisiaj dbam o Ziemię!

Ziemia wola dziś o pomoc.
Potrzebuje deszczu słońca, tlenu
Ale też i nas!

Eeeej…
Od dzisiaj dbam o Ziemię!
Eeej….
Od dzisiaj dbam o Ziemię!

Pokaż kolegom, siostrze i bratu
jak można zadbać o naszą planetę:
rower zamiast auta, wyłączaj światła
oszczędzaj wodę i segreguj śmieci.

Powiedz swojej mamie:
Od dzisiaj dbam o Ziemię!
powiedz swemu tacie:
Od dzisiaj dbam o Ziemię!
Powiedz swojej mamie:
Od dzisiaj dbam o Ziemię!
powiedz swemu tacie:
Od dzisiaj dbam o Ziemię!

Ułatwienia dostępu

Developed by: bystrzan.spaceSklep Narzędzia Ogrodnicze elmal.com.pl